canlı destek

Mezuniyet Öncesi Eğitim Yetkinlik Alanları ve Yeterlikler

 

Mezuniyet Öncesi EÄŸitim Yetkinlik Alanları ve Yeterlikler

1.Mesleki Uygulamalar

1.1. Sağlık Hizmeti Sunucusu - Hekim

1.1.1. Birey ve toplum odaklı saÄŸlık hizmetleri sunumu için gereken temel, klinik, davranış ve sosyal bilimlere ait bilgileri, becerileri ve tutumları edinip kullanır.

1.1.2. Hastalarını bütüncül bir yaklaşımla deÄŸerlendirerek koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici hekimlik uygulamalarını yerine getirir ve bu uygulamaları kayıt altına alır.

1.1.3. Kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek, gereken durumlarda diÄŸer saÄŸlık çalışanlarından ve kurumlarından sevk zincirini çalıştırarak uygun ÅŸekilde yardım ister.

1.1.4. Hekimlik görevini iyi hekimlik uygulamaları ve etik ilkeler baÄŸlamında hiçbir ayrım gözetmeden yapar. Mesleksel sorumluluklarını, insani deÄŸerleri ön

planda tutarak hukukî metinleri de gözeterek hasta ve çalışan güvenliÄŸini ve mahremiyetini koruyarak gerçekleÅŸtirir. 

1.1.5. Hekimlik uygulamaları sırasında akılcı tetkik isteme ve akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır. Hastalarının tanı ve tedavisini kanıta dayalı tıp ilkelerine göre planlar ve uygular.

2. Mesleki Değerler ve Yaklaşımlar

2.1. Sağlık Savunucusu

2.1.1. Bireylerin ve toplumun saÄŸlık düzeyini, bunu etkileyen faktörleri ve saÄŸlık ihtiyaçlarını uygun yöntem ve araçlarla deÄŸerlendirerek tanımlayıp izler, geliÅŸtirilmesi için gereken uygulamaları yapar.

2.1.2. SaÄŸlığın korunması ve geliÅŸtirilmesi için birey ve toplum saÄŸlığı ile ilgili eÄŸitim ve danışmanlık süreçlerini planlar ve yürütür, saÄŸlık otoritelerine önerilerde bulunur.

2.1.3. SaÄŸlığı etkileyen tüm ulusal ve uluslararası politika ve uygulamaları geliÅŸim süreçleri içinde ayırt eder. Bu uygulamaların toplum saÄŸlığına olası etkilerini deÄŸerlendirerek katkı saÄŸlayan uygulamaları bilimsel zeminde savunur. 

2.1.4. SaÄŸlık hakkına ulaÅŸmada, fırsat eÅŸitliÄŸi saÄŸlanması ve saÄŸlık hakkına eriÅŸim gibi temel etik ilkeleri savunur.               

2.1.5. Hastalar, hekimler ve diÄŸer saÄŸlık çalışanlarının haklarını destekler ve savunur.

2.2. Mesleki Etik ve Profesyonel İlkeleri Benimseyen

2.2.1. SaÄŸlık hizmeti sunarken karşısına çıkan etik, idari ve hukuki durumları yönetir. Hekimlik görev ve yükümlülüklerini tıp etiÄŸi ilkeleri ile hak ve yasal sorumlulukları gözeterek yerine getirir. 

2.2.2. Hastayı bir bütün olarak düÅŸünerek nitelikli saÄŸlık hizmetini iyi hekimlik uygulamaları çerçevesinde kararlı bir ÅŸekilde yerine getirir.

2.2.3. BiliÅŸsel, duygusal ve sosyal özelliklerini dikkate alarak hekimlik uygulamalarındaki performansını deÄŸerlendirir.

2.3. Lider-Yönetici

2.3.1. Sorumluluk alanı çerçevesinde, görev yaptığı saÄŸlık birimini, saÄŸlık hizmet sunumuna ayrılan kaynakları, insan gücünü ve iliÅŸkileri toplum yararına en uygun ÅŸekilde kullanır ve yönetir.

2.3.2. SaÄŸlık hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve deÄŸerlendirilmesi süreçlerinde etkinliÄŸin artırılmasını hedefleyen sorumluluk alanındaki çalışmalara liderlik eder.

2.4. Ekip Üyesi

2.4.1. İçinde yer aldığı ekiplerde, mesleksel sorumluluk ve görevlerini kendisinin ve diÄŸer üyelerin görev tanımlarını bilerek, uyum içinde, ekibin saÄŸlığını ve baÅŸarısını ön planda tutarak, eksiksiz olarak yerine getirir.

2.4.2. Bilgi, beceri ve deneyimlerini meslektaÅŸları, hekim adayları ve diÄŸer saÄŸlık çalışanlarının mesleki geliÅŸimlerine katkı saÄŸlayacak düzeyde, etkili bir ÅŸekilde paylaşır, gerektiÄŸinde danışmanlık yapar.

2.5 İletişimci

2.5.1. Mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öÄŸrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde öncelikle Türkçeyi ve literatürde kullanılan en az bir yabancı dili yetkin bir ÅŸekilde kullanır.    

2.5.2. Hasta, hasta yakınları,  meslektaÅŸları, saÄŸlık çalışanları ve diÄŸer meslek grupları ile karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı nitelikli bir mesleksel iletiÅŸim zemini oluÅŸturur.

2.5.3. Hekimlik uygulamaları sırasında gereksinim duyduÄŸu bilgileri, etik ilkeler çerçevesinde, hastalar ve hasta yakınları, hekimler, diÄŸer saÄŸlık çalışanları ve kayıtlardan kiÅŸisel veri güvenliÄŸini saÄŸlayacak ÅŸekilde toplar, kullanır ve paylaşır.                  

2.5.4. Hizmet verdikleri birey ve gruplarla hiç bir ayrım yapmadan güven ve saygıyı gözeten nitelikli iletiÅŸim kurar.

2.5.5. Hekimlik uygulamalarında hasta merkezli bir yaklaşım göstererek hastayı tanı, tedavi, izlem ve rehabilitasyon süreçleri konusunda bilgilendirir ve karar verme mekanizmalarına ortak eder.

3. Mesleki ve Bireysel GeliÅŸim

3.1. Bilimsel ve Analitik Yaklaşım Gösteren 

3.1.1. Hekimlik görevinin gerektirdiÄŸi güncel bilgi kaynaklarını ve saÄŸlık teknolojilerini kullanır.

3.1.2. Bilgileri ve bilgi kaynaklarını eleÅŸtirel olarak deÄŸerlendirir, bağımsız öÄŸrenme becerilerini kullanarak ve mesleki deneyimleriyle kendisini geliÅŸtirir.                                  

3.1.3. Bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni bilgilerin oluÅŸturulması, geliÅŸtirilmesi, paylaşılması ve uygulanmasına katkıda bulunur. 

3.1.4. Hekimlik uygulamalarında kanıta dayalı tıp ilkelerini kullanır.

3.2. YaÅŸam Boyu ÖÄŸrenen

3.2.1. EÄŸitimi sırasında edindiÄŸi bilgi,  beceri ve tutum geliÅŸtirme yollarını bilir ve hekimlik yaÅŸamı boyunca sürdürerek kullanır.

3.2.2. Kendi öÄŸrenme, çalışma süreçleri ve kariyeri dahil kiÅŸisel geliÅŸimini etkin bir ÅŸekilde yönetir.

3.2.3. Hekimlik yaÅŸamı boyunca sürekli mesleksel geliÅŸimi ilke edinir.

 

 

 


Ege Üniversitesi

EGE ÜNİVERSİTESİ